Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Firmowe zasady

08 grudnia 1999 | Moja Kariera | KO
źródło: Nieznane

ZARZĄDZANIE

Kultura organizacji może mieć wpływ na zmniejszenie kosztów

Firmowe zasady

RYS. ROBERT DĄBROWSKI

Świadomość kultury organizacji jest jeszcze w wielu firmach znikoma. Tam gdzie się o nią dba, przyczynia się do rozwoju i sukcesu, zwłaszcza w sektorach, gdzie występuje silna konkurencja.

Kulturę organizacji tworzą główne cele i zasady funkcjonowania firmy, utrwalone sposoby myślenia i zachowania oraz wartości, które firma uznaje i rozpowszechnia wśród załogi. Dotyczyć to może spraw socjalnych, organizacyjnych, administracyjnych. Do kultury organizacji zaliczają się również tak zwane subkultury, tworzone przez charakterystyczne dla danej grupy zachowania, a nawet rytuały, style zarządzania oraz pisane i niepisane reguły i procedury. Każdy dział, grupa czy też jednostka w firmie posiada swoja subkulturę.

Kwestia dopasowania

Jak firmy pojmują kulturę organizacji i co ona dla nich znaczy? Według Marii Oskroby, public relations menager w Tchibo Warszawa, jest to coś, co odróżnia jej firmę od innych w kategorii ludzi, których zatrudnia oraz relacji między nimi. Jest to również czynnik sprawiający, że pracownicy z chęcią wstają rano i pozytywnie myślą o kolejnych zadaniach do wykonania.

Piotr...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1874

Spis treści
Zamów abonament