Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Politycy na sprzedaż

08 lutego 2000 | Publicystyka, Opinie | FG MD

PUBLIC RELATIONS

Czy koszty kampanii medialnych mogą zaszkodzić demokracji

Politycy na sprzedaż

W jakim stopniu medialna skuteczność polityków jest wynikiem sprawnego działania partii? Czy to, że jakiś polityk pojawia się w mediach, jest zasługą jego osobowości i programu? Firmy z pogranicza reklamy i public relations coraz częściej realizują polityczne kampanie. Polskie partie korzystają z nich jednak tylko od święta - podczas kampanii wyborczych.

AWS w kampanii 1997 roku współpracowała z kilkoma firmami pomagającymi jej w pozyskiwaniu wyborców. - Mieliśmy konkretny cel: pokazać obóz solidarnościowy jako grupę ludzi potrafiącą rządzić. Chodziło o rozszerzenie elektoratu w kierunku centrum - przypomina Wiesław Walendziak, jeden z autorów kampanii. Nie ma firmy, który potrafiłaby od A do Z poprowadzić całą kampanię wyborczą, bo zarówno politycy, jak i agencje public relations nie są przygotowane do współpracy. - Potrzebny jest człowiek, który rozumie politykę, a jednocześnie potrafi wykorzystać możliwości profesjonalnych agencji - mówi Walendziak.

Ryszard Czarnecki z ZChN nie przyznaje się do współpracy z jakąkolwiek agencją, gdy w 1997 roku zdobywał mandat poselski. - 37 tysięcy głosów we Wrocławiu bez wsparcia jakiejkolwiek agencji to dobry wynik - mówi Czarnecki. Jego partia nie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1929

Spis treści
Zamów abonament