Politycy na sprzedaż
Czy koszty kampanii medialnych mogą zaszkodzić demokracji
Politycy na sprzedaż
W jakim stopniu medialna skuteczność polityków jest wynikiem sprawnego działania partii? Czy to, że jakiś polityk pojawia się w mediach, jest zasługą jego osobowości i programu? Firmy z pogranicza reklamy i public relations coraz częściej realizują polityczne kampanie. Polskie partie korzystają z nich jednak tylko od święta - podczas kampanii wyborczych.
AWS w kampanii 1997 roku współpracowała z kilkoma firmami pomagającymi jej w pozyskiwaniu wyborców. - Mieliśmy konkretny cel: pokazać obóz solidarnościowy jako grupę ludzi potrafiącą rządzić. Chodziło o rozszerzenie elektoratu w kierunku centrum - przypomina Wiesław Walendziak, jeden z autorów kampanii. Nie ma firmy, który potrafiłaby od A do Z poprowadzić całą kampanię wyborczą, bo zarówno politycy, jak i agencje public relations nie są przygotowane do współpracy. - Potrzebny jest człowiek, który rozumie politykę, a jednocześnie potrafi wykorzystać możliwości profesjonalnych agencji - mówi Walendziak.
Ryszard Czarnecki z ZChN nie przyznaje się do współpracy z jakąkolwiek agencją, gdy w 1997 roku zdobywał mandat poselski. - 37 tysięcy głosów we Wrocławiu bez wsparcia jakiejkolwiek agencji to dobry wynik - mówi Czarnecki. Jego partia nie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta