Nie tylko o odwoływaniu zarządu
Na pytania czytelników odpowiada Ewa Bończak-Kucharczyk, wiceprezes Urzędu Mieszkalnictwa i Rozwoju Miast
Nie tylko o odwoływaniu zarządu
Wspólnota chce zmienić zarząd nieruchomości wspólnej (dominują w niej osoby, które wykupiły mieszkania). Jak wygląda procedura odwołania, kiedy należy powiadomić o tym zarząd, ilu musi być właścicieli, by zwołać zebranie?
Kwestie te reguluje art. 20 ust. 2 ustawy z 24 czerwca 1994 r. o własności lokali (dalej: u.w.l.). Zgodnie z nim wspólnota może odwołać lub zawiesić działalność całego zarządu albo poszczególnych jego członków. Uchwałę w tej sprawie podejmuje na zebraniu, które zwołuje zarząd na wniosek właścicieli dysponujących co najmniej 1/10 udziałów w nieruchomości wspólnej (jego porządek musi przewidywać podjęcie takiej uchwały). Zarząd powiadamia również każdego właściciela o zebraniu przynajmniej tydzień przed terminem, informując o: dniu, godzinie, miejscu, porządku obrad (do zawiadomienia załącza projekt uchwały).
Właściciele mogą nie zwoływać zebrania i opracować projekt uchwały o odwołaniu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta