Ceny w górę, nastroje w dół
W lipcu konsumenci byli bardziej pesymistyczni niż w czerwcu
Ceny w górę, nastroje w dół
Nastroje konsumentów, fatalne już w czerwcu, w tym miesiącu jeszcze się pogorszyły. Obliczany przez Demoskop wskaźnik optymizmu konsumentów zmalał o jeden punkt - do 76 pkt., czyli poziomu nie notowanego od września 1993 roku.
Poczucie destabilizacji hamuje wyraźniejszą poprawę ocen klimatu gospodarczego, jednocześnie zaś niepokojąco zmalała skłonność do zakupów. Zmniejszyły się wprawdzie oczekiwania inflacyjne, jednak ostatnio Polacy najwyraźniej odczuli wpływ wzrostu cen na domowe budżety.
Przed kampanią prezydencką
Wcześniejsze badania Demoskopu z reguły pokazywały znaczny wzrost optymizmu w okresie wyborczym: wiązało się to z oczekiwaniem zmian na lepsze. Tym razem na wyraźną poprawę nastrojów raczej się nie zanosi.
Wpływ zbliżających się wyborów na nastroje konsumentów daje...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta