Rynek klienta czy sprzedawcy
Rynek klienta czy sprzedawcy
Centrum Badań Marketingowych Indicator od dwu lat prowadzi badania panelowe polskiego rynku artykułów nietrwałego użytku, tzn. FMCG (fast-moving consumer goods) . Sondaże powtarzane są co pół roku. Pozwala to śledzić zmiany zachodzące na rynku. We wrześniu br. zrealizowana została czwarta tura badań.
Obejmują one osiem grup asortymentów: wyroby tytoniowe, napoje alkoholowe, piwo, napoje bezalkoholowe, kawę, wyroby czekoladowe, zupy w proszku i zupy błyskawiczne oraz chrupki. W analizie uwzględniono ponad 700 marek wymienionych grup towarów nietrwałego użytku. Badania mają charakter kompleksowy. Obejmują próbę losowo-warstwową detalicznych punktów sprzedaży w kraju, liczącą 600 sklepów, oraz udziałową próbę klientów, wynoszącą 1200 osób. Taka organizacja badań stwarza możliwości przedstawienia sytuacji na rynku towarów nietrwałego użytku z dwu stron jednocześnie -- sprzedawców i klientów.
Jakość czy cena przesądza o wyborze towaru
Jednym z istotniejszych zwyczajów regulujących zachowania klientów na rynku są motywy podejmowania decyzji o wyborze i zakupie towarów nietrwałego użytku. Polscy klienci zwracają szczególną uwagę na jakość towaru. Znaczenie tego czynnika w ciągu ostatnich dwu lat systematycznie rosło. Obecnie 79, 0...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta