Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Rynek klienta czy sprzedawcy

04 października 1994 | Ekonomia | JG

Rynek klienta czy sprzedawcy

Centrum Badań Marketingowych Indicator od dwu lat prowadzi badania panelowe polskiego rynku artykułów nietrwałego użytku, tzn. FMCG (fast-moving consumer goods) . Sondaże powtarzane są co pół roku. Pozwala to śledzić zmiany zachodzące na rynku. We wrześniu br. zrealizowana została czwarta tura badań.

Obejmują one osiem grup asortymentów: wyroby tytoniowe, napoje alkoholowe, piwo, napoje bezalkoholowe, kawę, wyroby czekoladowe, zupy w proszku i zupy błyskawiczne oraz chrupki. W analizie uwzględniono ponad 700 marek wymienionych grup towarów nietrwałego użytku. Badania mają charakter kompleksowy. Obejmują próbę losowo-warstwową detalicznych punktów sprzedaży w kraju, liczącą 600 sklepów, oraz udziałową próbę klientów, wynoszącą 1200 osób. Taka organizacja badań stwarza możliwości przedstawienia sytuacji na rynku towarów nietrwałego użytku z dwu stron jednocześnie -- sprzedawców i klientów.

Jakość czy cena przesądza o wyborze towaru

Jednym z istotniejszych zwyczajów regulujących zachowania klientów na rynku są motywy podejmowania decyzji o wyborze i zakupie towarów nietrwałego użytku. Polscy klienci zwracają szczególną uwagę na jakość towaru. Znaczenie tego czynnika w ciągu ostatnich dwu lat systematycznie rosło. Obecnie 79, 0...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 287

Spis treści
Zamów abonament