Powolny koniec autoszrotów
Ratunek w specjalizacji i recyklingu
Powolny koniec autoszrotów
Masowe kupowanie nowych samochodów to tylko jedna z przyczyn kłopotów właścicieli autoszrotów - uważają Jerzy Mazurek i Maciej Lek
FOT. PIOTR KOWALCZYK
Większość firm handlujących używanymi częściami do samochodów odnotowuje spadek obrotów, nawet o 70 proc. w porównaniu z przychodami sprzed kilku lat. Część warszawskich szrotów zakończyła już działalność, kilka jest likwidowanych. Placówki mocno zakotwiczone na samochodowym rynku niebawem rozpoczną nową działalność, równolegle z handlem - np. recykling samochodów. Jednak wśród naszych rozmówców znaleźli się i tacy, którzy od początku funkcjonowania firm odnotowują obroty na dosyć dobrym poziomie.
Autoszroty (niektórzy właściciele mówią, że to nieodpowiednia nazwa, sugerująca, że handluje się tu złomem) działają głównie przy wylotowych trasach dużych aglomeracji, np. w warszawskiej gminie Białołęka przy ulicy Modlińskiej jest ich 6, a przy Płochocińskiej - 5. Na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta