Wybuchowy temat
Wybuchowy temat
Samochód Renault Laguna II po czołowym teście zderzeniowym prowadzonym w ramach programu Euro-NCAP. Auto jako pierwsze otrzymało pięć gwiazdek, m. in. dzięki seryjnemu wyposażeniu w tzw. kurtynowe poduszki powietrzne (montowane w listwach naddrzwiowych na całej długości kabiny), które chronią głowy pasażerów przy uderzeniach bocznych
(C) RENAULT
ADAM JAMIOŁKOWSKI
Jak wiadomo, raz do roku wystrzelić może nawet broń niezaładowana. Szeroko komentowany proces w Rzeszowie sprawił, że niemal wszyscy Polacy dowiedzieli się, iż także poduszka powietrzna może "wypalić", nawet gdy w stacyjce auta nie ma kluczyka.
W Polsce dyskusje na temat poduszek powietrznych są zjawiskiem nowym. Wcześniej pojedyńcze wypadki awarii znane były tylko rzeczoznawcom i komentowane w ograniczonym kręgu fachowców i znajomych właściciela auta.
Kraje Zachodu mają to już za sobą. Przez Niemcy ostatnia fala dyskusji przetoczyła się mniej więcej dwa lata temu, kiedy to poduszka zamontowana przed fotelem pasażera spowodowała śmierć dziecka podróżującego w zamontowanym tam (tyłem do kierunku jazdy) foteliku dziecięcym, choć właścicielka auta - zgodnie ze wskazaniami instrukcji obsługi - odłączyła ją za pomocą wyłącznika...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta