Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kto ubiera ligę

16 sierpnia 2001 | Sport | SS

Polski futbol Umowy są do siebie bardzo podobne. Firma daje sprzęt, a klub ją za to reklamuje na koszulkach,

bandach wokół boiska, biletach i programach

Kto ubiera ligę

STEFAN SZCZEPŁEK

Dobre buty piłkarskie kosztują 500-650 złotych. Koszulka - do 300 złotych, spodenki - około 100, getry - niewiele mniej, ochraniacze na piszczele - ponad 100. Piłkarz wychodząc na boisko ma na sobie sprzęt wartości około tysiąca złotych. Do tego dochodzą dresy, sprzęt treningowy, ubranie wyjściowe z logo producenta, klapki pod prysznic, ręczniki, torby, czapeczki. No i piłki. W klubowym magazynie musi być kilka kompletów tego wszystkiego.

KTO UBIERA KLUBY

Adidas - Legia, Widzew

Puma - Ruch

Nike - Wisła, Amica, GKS Katowice

Tico - Polonia, Górnik, Stomil, Odra

Uhlsport - Zagłębie, Fameg, KSZO

Powerman Sport - Śląsk

Erima - Groclin

Converse i firma turecka - Pogoń

Tylko cztery kluby w Polsce mają podpisane umowy z firmami znanymi na całym świecie. Legia i Widzew z Adidasem, Ruch Chorzów z Pumą, a Wisła z Nike. Reszta albo związała się ze słabszymi partnerami, albo radzi sobie sama.

Adidas był pierwszy

Zasady, na jakich zawierano umowy, są do siebie bardzo podobne i sprowadzają się do tego, że firma daje sprzęt, a klub ją za to reklamuje na...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2393

Spis treści
Zamów abonament