Drogi do Europy
- Modernizacja głównych szlaków w 4-5 lat
- Czy nowy rząd pójdzie na większe ustępstwa
- Apel Parlamentu Europejskiego: Pójdźcie na kompromis Modernizacja głównych szlaków w 4-5 lat
Drogi do Europy
Komisja Europejska odrzuca prośbę polskich władz, aby modernizacja dróg o znaczeniu międzynarodowym trwała do 2016 roku - dowiedziała się "Rz". Daje nam na to 4-6 lat po uzyskaniu członkostwa, obiecuje jednak dużą pomoc finansową.
Stan polskich dróg jest jedną z największych przeszkód w integracji gospodarczej naszego kraju z resztą Europy - twierdzą eksperci Brukseli. Do Polski nie mają wstępu największe unijne ciężarówki (powyżej 40 ton), bo ich nacisku na każdą oś (11,5 tony) nie wytrzymują nawierzchnie polskich dróg. Mniejsze ciężarówki też jednak mają kłopoty z przejechaniem przez nasz kraj. Zgodnie z europejskimi normami tam, gdzie ruch przekracza 15 - 20 tysięcy pojazdów na dobę, powinny istnieć bezkolizyjne drogi dwupasmowe, a najlepiej autostrady. Transportem drogowym przewozi się 3/4 towarów w krajach "15".
Drogo, ale z pomocą
Polska obiecała, że dostosuje się do europejskich norm w 13 lat po spodziewanym przystąpieniu do UE. Z początkiem 2016 roku miałyby zostać do naszego kraju wpuszczone największe unijne
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta