Nie ma kryzysu w branży
- W 54 firmach zwolniono w tym roku 4,1 tys. osób
- Motoryzacja we Włoszech
- Opel może mieć kłopoty finansowe
- Daewoo Motor : Czy GM oferuje zbyt mało W 54 firmach zwolniono w tym roku 4,1 tys. osób
Nie ma kryzysu w branży
Powodem zastoju na rynku nowych samochodów jest wolniejszy rozwój gospodarczy i spadek siły nabywczej ludności. Taką opinię wyraził Edward E. Nowak, wiceminister gospodarki, podczas V Międzynarodowej Konferencji Motoryzacyjnej, którą zorganizował w Warszawie TUV Rheinland/Zetom Polska.
- Akcyza była złym posunięciem rządu, ale nie stała się jedynym powodem spadku sprzedaży - powiedział minister.
Poinformował, że Ministerstwo Finansów otrzymało od jego resortu propozycję zmiany zasady naliczania akcyzy na samochody, tak aby była zależna od wieku pojazdu. Ma to przynieść budżetowi dodatkowe 400 mln zł i spowodować większe zainteresowanie zakupem nowych aut, niż używanych z importu.
- Czekamy na potwierdzenie tych wyliczeń przez resort finansów - powiedział minister, dodając, że resort gospodarki jest przeciwny wprowadzeniu podatku importowego. Pogorszy to sytuację polskich przedsiębiorstw, które korzystają z importowanych surowców. Minister poinformował jednocześnie, że resort chce przedłużyć na 2002 r. system kontyngentów bezcłowych
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta