Sposób na własny wizerunek
Sposób na własny wizerunek
RYS. PAWEŁ GAŁKA
ROBERT KOSTRO
Załamanie budżetu, kampania wyborcza oraz program i skład nowego rządu - to główne tematy obecnej debaty publicznej. Mimo to warto wrócić do innej dyskusji: do rozmowy o znaczeniu kultury dla rozwoju kraju. A zwłaszcza do pytania o sens i efekty promocji kultury polskiej.
Przestaliśmy być odbiorcą zachodniej pomocy. Stajemy się, a przynajmniej chcemy być, równorzędnym partnerem. Nie da się tego osiągnąć bez inwestycji. Wymaga ich promocja Polski i polskiej kultury. Polska od kilku lat stara się aktywnie tworzyć własny wizerunek poza granicami. Zwłaszcza w roku 2000 - udany był udział w Międzynarodowych Targach Książki we Frankfurcie i w Expo w Hanowerze, powstał Instytut Adama Mickiewicza. Budowaniu tego wizerunku mają też służyć Europalia. W tym roku te programy mają szansę zostać wzbogacone o jeszcze jedną nazwę - "Europalia 2001 Polska".
Wywołać dobre skojarzenia
Czy za pomocą środków promocyjnych można skutecznie burzyć stereotypy, jak piszą niektórzy? To trochę jak walka z wiatrakami. Należy natomiast dostarczać informacji o Polsce, które zrównoważą zasłużone i niezasłużone negatywne opinie na nasz...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta