Polskie atuty
Polskie atuty
Krzysztof Turowski
Z nowych założeń budżetowych Państwa na rok 2002 wynika, że na turystykę przeznaczono jedynie 25.393 miliony złotych. Jest to kwota o 36% niższa od bardzo niskich nakładów na promocję turystyki w 2001 roku. Taka kwota pozwala jedynie na kliniczne przetrwanie Polskiej Organizacji Turystycznej i podległych jej 11 Polskich Ośrodków Informacji Turystycznej. Czy to właściwa odpowiedź na obecne wyzwania?
Sytuacja w turystyce światowej jest tragiczna, ale właśnie w związku z tym w turystyce polskiej może się znaczenie poprawić. To paradoksalne z pozoru stwierdzenie jest prawdą, z której należy wyciągnąć natychmiast wnioski i określić sposoby ich realizacji.
Najpierw należy jednak przyjąć do wiadomości i uświadomić sobie w kraju kilka faktów. Oto one:
- Polska jest krajem atrakcyjnym dla turystów krajowych i zagranicznych;
- W Polsce w ostatnich latach w dziedzinie infrastruktury hotelowej, gastronomicznej, agroturystycznej i w dziedzinie tzw. atrakcji turystycznych dokonał się zdecydowany postęp. Nie dostrzega tego tylko ten, kto dostrzegać nie chce;
- Polska (choć nie Warszawa) jest jeszcze dla zagranicznego turysty krajem tanim;
- Polska, w stosunku do wielu krajów europejskich...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta