Lżejszy worek Mikołaja
Lżejszy worek Mikołaja
RYS. RAFAŁ ZAWISTOWSKI
ANITA BŁASZCZAK, DANUTA WALEWSKA
Kontrahenci i partnerzy handlowi wielu firm na próżno czekają na przesyłki z kalendarzami czy inne świąteczne upominki.
Cięcia kosztów, wprowadzane przez większość przesiębiorstw, dotkną też wydatki na gwiazdkowy marketing. Firmy ograniczają albo wręcz rezygnują z zamawiania kalendarzy, zmniejszają liczbę zaproszonych gości na świąteczne przyjęcia i zaciekle negocjują ceny. Kolejny sposób na oszczędności, to wysyłanie życzeń pocztą elektroniczną - nie jest wykluczone, że ten zwyczaj utrzyma się także wówczas, kiedy sytuacja się poprawi. Tylko nieliczne firmy obdarowują klientów i przyjaciół jak za dawnych czasów.
Jeszcze przed rokiem biurka szefów firm były zastawione kartkami świątecznymi. Teraz, mimo że za oknami mamy śnieg, choinki są w sprzedaży od kilku dni, nie czuje się tej typowej atmosfery pośpiechu i podniecenia. - Czasem trudno zauważyć, że zbliżają się święta - komentuje Adam Kacperski, jeden z pracowników firmy kurierskiej Masterlink City. - Rok temu, w grudniu, kurierzy nie nadążali z obsługą firm rozsyłających życzenia i upominki. Teraz nawet duże przedsiębiorstwa, które w poprzednich...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta