Strata marży lub klienta
Jak ustalać nowe ceny?
Strata marży lub klienta
Właściciele sklepów, restauracji czy automatów sprzedających gumy do żucia na stacjach metra przeżywają w krajach eurolandu ciężkie chwile. Muszą rozstrzygnąć, jak przeliczyć ceny oferowanych towarów i usług na euro. Ryzykują utratę klientów, albo - w najgorszym wypadku - więzieniem.
Gdy w maju 1998 r. przywódcy "15" przyjmowali ostateczne kursy wymiany 11 walut narodowych (kurs greckiej drachmy został ustalony później) na euro, nie brali pod uwagę, jakie spowoduje to kłopoty. I tak jednak nie mieliby wyboru. Przyjęte parytety były wynikiem wielu lat dochodzenia do trudnej równowagi kursowej, która miała być wiarygodna dla inwestorów finansowych i utrzymać istniejące warunki konkurencji na rynku. Wzajemne powiązanie ówczesnych 11 walut powodowało zresztą, że przyjęcie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)