Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Polski, najtrudniejszy rynek

17 stycznia 2002 | Ekonomia | AW

Rozmowa na gorąco

David Reid, wicedyrektor Tesco do spraw inwestycji zagranicznych i planowania strategii

Polski najtrudniejszy rynek

"Rz": Czy Tesco osiąga w Polsce zadowalające wyniki?

David Reid: Zważywszy, że polski rynek jest najtrudniejszy, nawet bardzo zadowalające. Na początku wiodącym krajem były dla nas Węgry. Mieliśmy tam już 20 supermarketów, kiedy zaczynaliśmy inwestycje w Polsce. Teraz mamy u was 14 hipermarketów, a do końca 2002 roku zamierzamy otworzyć przynajmniej cztery następne. Miniony rok przyniósł nam także, po raz pierwszy, zyski w Polsce. Mamy więc specjalną satysfakcję, tym większą, że to najbardziej konkurencyjny rynek. Każdy tu jest, i Niemcy, i Francuzi. A jednocześnie to najgorszy ze wszystkich rynków konsumenckich w Europie Środkowej.

- Dlaczego najgorszy?

- Dlatego, że macie słabe wyniki gospodarki. To oznacza niską siłę nabywczą konsumenta. Klienci Tesco w Polsce wydają znacznie mniej niż nasi klienci w...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2521

Spis treści

Wojna z terroryzmem

Zamów abonament