Spadają ceny, rośnie konkurencja
Spadają ceny, rośnie konkurencja
W drugiej połowie roku sprzedaż sprzętu AGD w Polsce przestanie spadać. Nie jest wykluczone, że pierwszy raz od dwóch lat ten krajowy rynek będzie się rozwijał - uważają analitycy. Producenci są mniej optymistyczni, ale ciągle uważają, że Polska jest atrakcyjnym rynkiem.
Przez ostatnie dwa lata sprzedaż sprzętu AGD w Polsce malała. Powodem była przede wszystkim gorsza sytuacja gospodarstw domowych. Zamiast wymieniać lodówki czy pralki gospodarstwa odsuwają zakupy na później licząc, że w przyszłości ich sytuacja się poprawi. W tym roku kolejnym niekorzystnymi dla producentów sprzętu domowego wydarzeniami są likwidacja dużej ulgi budowlanej i wprowadzenie 7-proc. VAT od sprzedaży mieszkań przez deweloperów. Zdaniem ekspertów, takie rozwiązania podatkowe zmniejszą sprzedaż nowych mieszkań, do których kupowany jest zazwyczaj nowy sprzęt AGD.
Rynek ciągle atrakcyjny
Mimo niesprzyjającej koniunktury polski rynek ciągle jest atrakcyjny dla producentów sprzętu AGD. Prezes Wrozametu Josu Ugarte zwraca uwagę, że dynamika sprzedaży i jej rentowność jest w Polsce wyższa niż w krajach UE.
- Obecnie nasza marka Mastercook zajmuje drugą pozycję na krajowym rynku białej techniki z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta