2 plus 2 ma dać co najmniej 5
2 plus 2 ma dać co najmniej 5
Polski rynek soków jest rozdrobniony i najsilniejsze firmy dążą do jego konsolidacji. Jedną z metod osiągnięcia tego celu jest przyłączanie nowych marek, wśród których wymienia się m.in. Hortex i Frugo. Na razie żaden z potentatów nie zdołał ich odkupić.
Kierownictwo Maspeksu i Sondy nie zaprzecza, że jest zainteresowane nabyciem kolejnych producentów soków i interesowało się pozyskaniem Horteksu. Partnera produkcyjnego poszukuje Aronia, która zabiegała o nabycie Frugo. Aronia od 1996 r. jest własnością Eckes Granini, niemieckiego potentata w branży spożywczej.
- Decyzja o sprzedaży marki jest trudna, gdyż producenci przyzwyczaili się do dużych corocznych zwyżek rynku soków - mówi Robert Niewiadomski, szef marketingu w firmie Sonda. - Od trzech lat rynek nie przyrasta, więc właściciele słabnących marek zastanawiają się: teraz czy za rok? Wróci koniunktura czy też nie? A może uda się uzdrowić markę i podnieść jej wartość? Po kilku miesiącach powtarzają się znowu te same wątpliwości - tłumaczy przedstawiciel Sondy,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta