Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Pić się chce

20 sierpnia 2002 | Ekonomia | LO
źródło: Fotoarchiwum

Przemysł spożywczy Zwiększona sprzedaż produktów sezonowych

Pić się chce

Słońce pomaga również w zdobywaniu nowych klientów większości małych i średnich browarów, m.in. Perle i Strzelcowi (na zdjęciu), a także Kormoranowi z Olsztyna

FOT. PIOTR PAWŁOWSKI

Browary od maja do końca września sprzedają 60 proc. całorocznej produkcji, a w branży lodów jest to nawet 80 proc. Upały lubią również producenci napojów bezalkoholowych, soków warzywnych i smakołyków do grillowania.

Chodzi o duże pieniądze, gdyż np. roczną sprzedaż piwa ocenia się na nieco ponad 5 mld zł, z czego 60 proc. to co najmniej 3 mld zł. Pojemność rynku napojów bezalkoholowych szacuje się na 4,7 mld zł, a przetwórstwa kawy i herbaty na 1,6 mld zł.

Jeśli wysokie temperatury utrzymają się jeszcze przez kilka tygodni, to wszystkie firmy wytwarzające...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2701

Spis treści

Wojna z terroryzmem

Zamów abonament