Pić się chce
Pić się chce
Słońce pomaga również w zdobywaniu nowych klientów większości małych i średnich browarów, m.in. Perle i Strzelcowi (na zdjęciu), a także Kormoranowi z Olsztyna
FOT. PIOTR PAWŁOWSKI
Browary od maja do końca września sprzedają 60 proc. całorocznej produkcji, a w branży lodów jest to nawet 80 proc. Upały lubią również producenci napojów bezalkoholowych, soków warzywnych i smakołyków do grillowania.
Chodzi o duże pieniądze, gdyż np. roczną sprzedaż piwa ocenia się na nieco ponad 5 mld zł, z czego 60 proc. to co najmniej 3 mld zł. Pojemność rynku napojów bezalkoholowych szacuje się na 4,7 mld zł, a przetwórstwa kawy i herbaty na 1,6 mld zł.
Jeśli wysokie temperatury utrzymają się jeszcze przez kilka tygodni, to wszystkie firmy wytwarzające...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta