Dla kierowców - zaświadczenia, dla pojazdów - zabezpieczenia
Dla kierowców - zaświadczenia, dla pojazdów - zabezpieczenia
Cysterny z niebezpiecznym ładunkiem muszą być odpowiednio oznakowane
FOT. KRZYSZTOF ŁOKAJ
AGATA ŁUKASZEWICZ
Cysterny i kontenery przewożące towary niebezpieczne przestały być czymś wyjątkowym na polskich drogach. Statystyki mówią, że transport takich towarów stanowi 10 proc. wszystkich przewozów drogowych. Rośnie więc skala zagrożeń. Rząd przygotował projekt ustawy, która ma zapewnić bezpieczeństwo na drogach, i sprecyzował wymagania i obowiązki przedsiębiorców prowadzących taką działalność.
Transport towarów niebezpiecznych nie jest już dziś czymś wyjątkowym i rzadko spotykanym. Stanowi on ponad 10 proc. wszystkich przewozów drogowych. Tymczasem nasze krajowe regulacje w tej dziedzinie są zawarte w rozporządzeniach (głównie do kodeksu drogowego). Zapewniają one wprawdzie zgodność z postanowieniami ADR - europejskiej umowy dotyczącej międzynarodowego przewozu drogowego towarów niebezpiecznych z 1957 r., ale - jak twierdzi rząd - są niewystarczające. Przygotował więc projekt...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta