Negocjacje zakończono - i co dalej?
Negocjacje zakończono - i co dalej?
(C) ARCHIWUM
Teraz, kiedy negocjacje z Unią zostały już zamknięte i wiadomo, że największym ustępstwem na rzecz unijnego lobby transportowego jest 5-letni okres przejściowy w tzw. małym kabotażu, dla polskich firm transportowych rozpoczął się czas przygotowań do unijnych norm i wymagań.
Mali zastanawiają się jak sprostać wymogom technicznym co do jakości samochodów, z czego opłacić kaucje i jak zdobyć certyfikat kompetencji zawodowych. Najwięksi certyfikaty często mają już w kieszeni, (Euroad, Pekaes , CJ International ), a ci, którzy jeszcze tego nie zrobili, deklarują, że zdobędą je w regulaminowym czasie (Hartwig Katowice). Duzi nie martwią się także o kaucje. Dla nich najważniejsza jest teraz konkurencyjność, mierzona umiejętnością obniżania kosztów własnych, ale i kosztów klienta.
Sposobem na zdobycie, a przede wszystkim utrzymanie klienta jest nowoczesny tabor i wysoka jakość. - Najważniejszymi parametrami usługi, które pozwalają nam na skuteczną konkurencję na rynku jest bezbłędność dostaw, koszt obsługi i jej poziom techniczny - uważa Katarzyna Nowakowska, z firmy Euroad. - Zarządzając już 462 pojazdami, wciąż inwestuje we flotę. Stałym elementem strategii jest dodawanie co roku przynajmniej 50 nowych pojazdów. Teraz jest to 50...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta