Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Klient ważniejszy niż rachunek

22 października 2002 | Ekonomia | ZZ
źródło: Nieznane

ROZMOWA NA GORĄCO

Michael A. Sanchez - prezes zarządu Sanchez Computer Associates

Klient ważniejszy niż rachunek

(c) MICHAŁ SADOWSKI

Rz: Dwa spośród największych w Polsce banków nie mają jeszcze centralnych systemów informatycznych, ale wyniki ich działalności, dynamika wzrostu sumy bilansowej, wyniku finansowego, przyrostu kont nie są gorsze od konkurencji, a wręcz odwrotnie. Jak to więc jest z korelacją między zaawansowaniem bankowej IT a rezultatami sprzedaży?

MICHAEL A. SANCHEZ: O efektywności decyduje nie tylko technologia, jednak jej brak utrudnia rozwój i zwiększanie konkurencyjności. Optymalne jest połączenie technologii ze stosowaniem najlepszych praktyk w zarządzaniu. Informatyka nie jest substytutem dobrego zarządzania. Sprawia natomiast, że bank staje się bardziej efektywny. Banki bez systemu centralnego (centralnie zarządzanej bazy danych o klientach, rachunkach, transakcjach) nawet te rentowne, mogą stracić swą konkurencyjność na rynku, gdyż np. nie będą mogły zaoferować nowych usług. O tym, jakie efekty daja rozwiązania informatyczne może świadczyć przykład BPH, który centralizując rozliczenia płatnicze...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2755

Spis treści

Konflikt na Bliskim Wschodzie

Zamów abonament