Klient ważniejszy niż rachunek
Michael A. Sanchez - prezes zarządu Sanchez Computer Associates
Klient ważniejszy niż rachunek
(c) MICHAŁ SADOWSKI
Rz: Dwa spośród największych w Polsce banków nie mają jeszcze centralnych systemów informatycznych, ale wyniki ich działalności, dynamika wzrostu sumy bilansowej, wyniku finansowego, przyrostu kont nie są gorsze od konkurencji, a wręcz odwrotnie. Jak to więc jest z korelacją między zaawansowaniem bankowej IT a rezultatami sprzedaży?
MICHAEL A. SANCHEZ: O efektywności decyduje nie tylko technologia, jednak jej brak utrudnia rozwój i zwiększanie konkurencyjności. Optymalne jest połączenie technologii ze stosowaniem najlepszych praktyk w zarządzaniu. Informatyka nie jest substytutem dobrego zarządzania. Sprawia natomiast, że bank staje się bardziej efektywny. Banki bez systemu centralnego (centralnie zarządzanej bazy danych o klientach, rachunkach, transakcjach) nawet te rentowne, mogą stracić swą konkurencyjność na rynku, gdyż np. nie będą mogły zaoferować nowych usług. O tym, jakie efekty daja rozwiązania informatyczne może świadczyć przykład BPH, który centralizując rozliczenia płatnicze...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta