Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Niewielka siła konsumentów

18 grudnia 2002 | Moja Kariera | AG

Etyka w biznesie W Polsce nabywcy są wciąż w gorszej sytuacji niż producenci i handlowcy

Niewielka siła konsumentów

Ruch konsumencki powstał jako narzędzie oddziaływania na producentów i handlowców w duchu zgodnym z zasadami etyki w biznesie. Organizacje konsumenckie skupiają w sobie, jak w soczewce, nieetyczne zachowania wytwórców i pośredników.

Konsumenci, czyli nabywcy towarów i usług - a więc my wszyscy - są na wolnym rynku tylko teoretycznie równorzędnymi partnerami biznesu. W rzeczywistości mają znacznie słabszą pozycję. Wynika to, jak konstatują znawcy etyki biznesu, z kilku powodów.

Po pierwsze, nabywcy podejmują decyzje w sposób indywidualny i stanowią "chaos słabych ekonomicznie jednostek", podczas gdy firmy są silnymi finansowo i organizacyjnie instytucjami. Po drugie, między biznesem a konsumentami istnieje asymetria informacyjna. Powoduje to, że strona posiadająca mniej wiedzy, czyli konsument, jest znacznie słabsza niż biznes, który dysponuje wiedzą profesjonalną....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2802

Spis treści

Wojna z terroryzmem

Zamów abonament