Kontrolować czy zaufać?
Kontrolować czy zaufać?
Czytanie e-maili pracowników, sprawdzanie odwiedzanych stron internetowych, blokady komputerów, monitorowanie pracowników na terenie firmy, nadzór kamer - to wszystko jest możliwe dzięki nowoczesnej technologii IT. Pytanie tylko, czy powinno się kontrolować pracowników i jakie efekty to przyniesie? Jak odbije się na ich relacjach i efektywności?
Podczas ostatniej konferencji Kadry uczestnicy debaty oksfordzkiej podzielili się na dwa obozy.
- Informacje uzyskane w wyniku monitorowania działań pracowników w godzinach pracy były przyczyną ich zwolnienia - przyznali zwolennicy kontroli w firmie.
Za tezą, by kontrolować pracowników, opowiedzieli się Monika Wawer, doktor w dziedzinie nauk o zarządzaniu, oraz Piotr Ślęczka, kierownik ds. rozwoju zasobów ludzkich w Energis Polska. Argumenty przeciwko przedstawiali Beata Burlińska-Marczuk, dyrektor ds. personalnych w ABB, Maciej Sekunda, prawnik, ekspert Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych, i dr Adam...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta