Dają krawaty, kupują książki
Dają krawaty, kupują książki
Prawnicy chętnie kupują tzw. wydawnictwa narzędziowe, czyli komentarze, teksty aktów prawnych
FOT. RAFAŁ GUZ
MAGDALENA BEDNAREK
Skończyła się era przypadkowych wydawnictw. Prawnik oczekuje informacji kompleksowej, aktualnej, specjalistycznej. Nie wystarczy książka, czasopismo, CD; chce systemu informacji - dostępnego, prostego w użytkowaniu.
Prawnicy są oceniani jako klienci lojalni zarówno wobec autorów, jak i wydawców. Prawnik jest dla wydawnictw wdzięcznym klientem, bo po prostu musi być dobrze poinformowany. Chętnie kupi produkt, o którym dowiedział się od kolegi.
Coraz nowocześniejsze produkty i konkurencja powodują, że klienta trzeba nie tylko pozyskać, ale i o niego dbać. By dbać, trzeba znać jego potrzeby. Coraz ważniejsze jest utrzymywanie kontaktów z klientami przez Internet, załączanie ankiet do czasopism czy wprost telefonowanie z pytaniem, o czym chcieliby przeczytać. Przy wydawnictwach elektronicznych znaczenia nabierają szkolenia, nieraz potrzebne jest także wsparcie techniczne.
Ruch wydawniczy generują prace parlamentu. Co jakiś czas przez rynek przetaczają się tematy modne. Hitem ostatniego sezonu były usługi elektroniczne i podpis elektroniczny.
Książkę...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta