Firmy
Wrigley: popyt na żucie
Światowy lider w produkcji gumy do żucia, Wrigley z Chicago, zwiększył w I kwartale zysk o 14 proc., do 97 mln dolarów i sprzedaż o 12, do 672,4 mln, dzięki deprecjacji dolara i nowościom w rodzaju Eclipse. Producent Doublemint i Juicy Fruit wyjaśnił, że nawet bez korzystnego kursu walutowego sprzedaż byłaby większa o 5 proc. Za granicą nastąpił wzrost o 17 proc. dzięki Europie (nowe pastylki bez cukru Orbit Drops w wielu smakach) i regionowi Pacyfiku. W Azji panował zastój, Amerykanie chcą rozszerzyć ofertę o smaki owocowe. W obu Amerykach sprzedaż zwiększyła się o 7 proc. (Reuters, P.R.)
SUROWCE
Jukos/Sibneft: Citigroup doradzi
Szef Sibneftu Jewgiennij Szwindler podał, że amerykańska Citigroup doradzi najlepiej, jak potraktować mniejszościowych udziałowców po fuzji z Jukosem. W procesie tworzenia firmy należącej do światowej ligi należy uczciwie traktować wszystkich naszych udziałowców. Przestrzegamy najlepszych praktyk korporacyjnych i wierzymy, że fuzja zapewni akcjonariuszom dodatkową wartość - powiedział. (Reuters, P.R.)
TRANSPORT
Concorde popularny w BA
Akcja promocyjna w British Airways na bilety na przelot samolotem Concorde okazała się dużym sukcesem po ogłoszeniu, że wycofuje się ten samolot z eksploatacji. Pierwszego dnia sprzedano wszystkie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta