Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Płatną szosą do Unii Europejskiej; Mniej zezwoleń

12 sierpnia 2003 | Dobra firma | ZJ
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane

F irma RADZI, JAK PŁACIĆ MYTO ZA GRANICĄ

  • Płatną szosą do Unii Europejskiej - Jak radzić sobie z uiszczeniem myta w Austrii i Niemczech
  • Mniej zezwoleń - Krok w kierunku liberalizacji przewozów pasażerskich

Jak radzić sobie z uiszczeniem myta w Austrii i Niemczech

Płatną szosą do Unii Europejskiej

RYS. ANDRZEJ JACYSZYN

ZOFIA JÓŹWIAK

Niemcy od 2 listopada 2003 r., a Austria od 1 stycznia 2004 r. mają wprowadzić na swoich głównych szosach myto. Oznacza to bardzo duże dodatkowe wydatki dla przewoźników z krajów Europy Środkowowschodniej, zarówno dla tych, którzy trudnią się usługami transportowymi, jak i dla dokonujących przewozów okazjonalnie, zazwyczaj na użytek własny.

Przewoźnicy z krajów wchodzących do Unii Europejskiej będą wprawdzie mogli od razu prowadzić przewozy międzynarodowe bez ograniczeń (ograniczenia dotyczą jedynie kabotażu, czyli przewozów w obrębie jednego kraju), jednak przy wjeździe do Europy Zachodniej polskim przewoźnikom praktycznie nie da się ominąć płatnych dróg. Muszą przejechać przez Niemcy lub Austrię, aby dostać się na zachód kontynentu.

- Szacujemy, że przejazd w tę i z powrotem płatną drogą przez Niemcy będzie kosztował 150 - 200 euro i będzie blisko dziesięciokrotnie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2998

Spis treści
Zamów abonament