Płatną szosą do Unii Europejskiej; Mniej zezwoleń
- Płatną szosą do Unii Europejskiej - Jak radzić sobie z uiszczeniem myta w Austrii i Niemczech
- Mniej zezwoleń - Krok w kierunku liberalizacji przewozów pasażerskich
Jak radzić sobie z uiszczeniem myta w Austrii i Niemczech
Płatną szosą do Unii Europejskiej
RYS. ANDRZEJ JACYSZYN
ZOFIA JÓŹWIAK
Niemcy od 2 listopada 2003 r., a Austria od 1 stycznia 2004 r. mają wprowadzić na swoich głównych szosach myto. Oznacza to bardzo duże dodatkowe wydatki dla przewoźników z krajów Europy Środkowowschodniej, zarówno dla tych, którzy trudnią się usługami transportowymi, jak i dla dokonujących przewozów okazjonalnie, zazwyczaj na użytek własny.
Przewoźnicy z krajów wchodzących do Unii Europejskiej będą wprawdzie mogli od razu prowadzić przewozy międzynarodowe bez ograniczeń (ograniczenia dotyczą jedynie kabotażu, czyli przewozów w obrębie jednego kraju), jednak przy wjeździe do Europy Zachodniej polskim przewoźnikom praktycznie nie da się ominąć płatnych dróg. Muszą przejechać przez Niemcy lub Austrię, aby dostać się na zachód kontynentu.
- Szacujemy, że przejazd w tę i z powrotem płatną drogą przez Niemcy będzie kosztował 150 - 200 euro i będzie blisko dziesięciokrotnie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta