Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Piosenka za dolara

03 grudnia 2003 | Ekonomia | NM

Napster

Piosenka za dolara

Napster, serwis muzyczny, który omal nie doprowadził do zapaści koncerny fonograficzne oferując za darmo pliki muzyczne MP3 większości wykonawców, znowu jest w sieci, ale już na nowych zasadach.

Napster rozpoczął internetową sprzedaż pojedynczych nagrań po 99 centów lub całych albumów po 9,95 dol. Za 9,95 dol. można wykupić miesięczny dostęp do wszystkich zasobów muzycznych zawierających ponad pół miliona piosenek.

Napster zawiesił działalność dwa lata temu po serii procesów z koncernami płytowymi i dopiero sukces płatnego serwisu iTunes Apple'a zachęcił właściciela znaku firmowego, firmę Roxio Inc. do uruchomienia sprzedaży nagrań.

Teraz zaoferowano specjalne karty (na zdjęciu) kosztujące 14,85 dol. i umożliwiające załadowanie z sieci piętnastu piosenek. Ma to ułatwić kupowanie nagrań przez młodzież, która nie ma jeszcze kart kredytowych. Sprzedaż muzyki przez internet oferują w USA także Dell, America Online i Amazon.

m.d.

Brak okładki

Wydanie: 3092

Spis treści
Zamów abonament