Piosenka za dolara
Piosenka za dolara
Napster, serwis muzyczny, który omal nie doprowadził do zapaści koncerny fonograficzne oferując za darmo pliki muzyczne MP3 większości wykonawców, znowu jest w sieci, ale już na nowych zasadach.
Napster rozpoczął internetową sprzedaż pojedynczych nagrań po 99 centów lub całych albumów po 9,95 dol. Za 9,95 dol. można wykupić miesięczny dostęp do wszystkich zasobów muzycznych zawierających ponad pół miliona piosenek.
Napster zawiesił działalność dwa lata temu po serii procesów z koncernami płytowymi i dopiero sukces płatnego serwisu iTunes Apple'a zachęcił właściciela znaku firmowego, firmę Roxio Inc. do uruchomienia sprzedaży nagrań.
Teraz zaoferowano specjalne karty (na zdjęciu) kosztujące 14,85 dol. i umożliwiające załadowanie z sieci piętnastu piosenek. Ma to ułatwić kupowanie nagrań przez młodzież, która nie ma jeszcze kart kredytowych. Sprzedaż muzyki przez internet oferują w USA także Dell, America Online i Amazon.
m.d.