Solidny jeden procent
Solidny jeden procent
RZ: Jak ważny jest eksport dla Chryslera?
THOMAS HAUSCH: Produkcja Chryslera wynosi ok. 2 500 000 aut, natomiast eksport - ok. 200 000. Zauważmy jednak, że za granicę, łacznie z Kanadą i Meksykiem, wysyłamy więcej samochodów, niż wynosi całkowita produkcja Saaba. Na sprzedaży aut poza krajami NAFTA zarabiamy tyle, co Porsche. Jest to dla nas bardzo ważna i dochodowa działalność. Wpływy i zyski w latach 2002 i 2003 przekraczają przychody wyznaczone przez plan naprawczy. Jednak nie spoczywamy na laurach. Wzrost chcemy przyspieszyć, szczególnie po 2006 roku, gdy w sprzedaży pojawią się auta popularne. Ponad połowa naszego eksportu (ok. 120 000 w 2003 roku) trafia do Europy i chcemy zwiększyć udział w tym rynku.
Jakie cele Chrysler stawia sobie w Europie w najbliższych latach?
W 2003 roku zajęliśmy ok. 0,7 procent europejskiego rynku. Naszym celem jest zdobycie w 2007 roku solidnego 1-procentowego udziału. Jestem dobrej myśli, jeżeli chodzi o realizację zamierzeń. W ostatnich...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta