Vademecum Rzeczpospolitej: Transport drogowy - do Unii z nową licencją. Międzynarodowe przewozy pasa
W Unii Europejskiej przewoźnik musi mieć zezwolenie na prowadzenie przewozów regularnych i regularnych specjalnych
Międzynarodowe przewozy pasażerskie regularne Spis treści
FOT. JAKUB OSTAŁOWSKI
ANNA KUROWSKANACZELNIK WYDZIAŁU TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO W MINISTERSTWIE INFRASTRUKTURY
Najatrakcyjniejszym kierunkiem dla przewoźników międzynarodowych są Niemcy - 40 proc. ogółu przewozów, następnie Francja - 9 proc., Włochy - 7 proc., i Wielka Brytania - ok. 6 proc. Liczba regularnych połączeń do Anglii wzrosła w ciągu 2003 r. z 17 linii w styczniu do 70 w grudniu.
Ostatnio obserwuje się duży wzrost zainteresowania przewozami pasażerów do Hiszpanii, Norwegii, Irlandii czy Portugalii, wszędzie tam, gdzie pojawiają się potencjalne możliwości zatrudnienia. Z Irlandią nie mamy podpisanej dwustronnej umowy o międzynarodowych przewozach drogowych, nie udało się więc uruchomić ani jednej linii regularnej, a wnioski polskich przewoźników zostaną rozpatrzone dopiero, gdy Polska zostanie członkiem Unii Europejskiej. Trwa procedura uruchamiania trzech regularnych linii pasażerskich do Portugalii.
Od 1 maja 2004 r. wkroczymy w świat liberalnego rynku, którego podstawę stanowi swoboda świadczenia usług, a przewoźnicy wszystkich państw członkowskich...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta