Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Idole muzycznego supermarketu

29 października 2004 | Kultura | JC
źródło: Nieznane

Komercyjne stacje radiowe psują rynek fonograficzny prymitywnymi składankami

Idole muzycznego supermarketu

Składanki w natarciu. "Różni wykonawcy" królują na najwyższych miejscach fonograficznej listy bestsellerów.

Kim są występujący na składankach artyści, którzy nie mają szans w naszym kraju na sukces solo? To ulubieńcy konsumentów muzycznej papki serwowanej przez największe komercyjne stacje radiowe. Zdeklasowali Czesława Niemena i Krzysztofa Krawczyka.

Nie ma czasu na nowości

Najwyższe miejsce składanki "Radio Zet - tylko wielkie przeboje na lato" (116 tysięcy) pokazuje, jak wyrażona w tytule polityka repertuarowa stacji radiowych i brak nowości na antenie, spustoszyły świadomość polskich słuchaczy. To smutna pointa lansowania przez wiele lat muzycznego kitu. Na dwóch dyskach nie ma żadnej wartościowej kompozycji, która przetrwa próbę czasu, a najbardziej znana wokalistka to Britney Spears. Niepokojące jest, że wydawcy nie zamieścili na płycie ani jednej polskiej piosenki, jakby rodzimi artyści nie nagrali tego lata przebojowych piosenek.

Premierowych kompozycji nie ma również na drugim pod względem popularności albumie "The Best Smooth Jazz... Ever" (66 tysięcy). Modna nazwa dobrze odwzorowuje gusty średniego pokolenia pracowników dużych...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3369

Spis treści
Zamów abonament