Metro zjeżdża z trasy
Metro zjeżdża z trasy
Czasu pozostało niewiele. Za pół roku rosyjskie wagony osiągną przebieg miliona kilometrów. Bez remontu dalej nie pojadą
fot. ANDRZEJ WIKTOR
Kilkudziesięciomilionowe zamówienie na rosyjskie wagony bez przetargu albo zakup zupełnie nowych pociągów na Zachodzie - przed takim wyborem stanęło Metro Warszawskie. Wszystko dlatego, że Kolmex jako jedyny oferent zaproponował miastu za remont i dostawę rosyjskich wagonów cenę sześć razy wyższą od przewidywanej. Jeśli nie powiedzie się próba wyeliminowania z warszawskiego rynku pośrednika, za kilka miesięcy tłok w metrze będzie nie do wytrzymania.
- Zaproponowana cena jest nie do zaakceptowania. Za tę samą kwotę można by kupić tyle samo najdroższych fabrycznie nowych wagonów na Zachodzie - mówi Krzysztof Celiński, prezes Metra Warszawskiego.
Astronomiczna oferta
Warszawiaków wozi obecnie 15 rosyjskich pociągów. Za pół roku będą miały przebieg 1 mln km. Dalej nie pojadą bez remontu generalnego. Metro ogłosiło przetarg, który oprócz naprawy i modernizacji...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
