Małe znów modne
Motoryzacja
Małe znów modne
Nowy właściciel grupy Rovera, BMW AG pracuje nad nową sylwetką klasycznego mini. Europejski Ford zmniejsza escorta. Volkswagen AG myśli o tym samym wobec polo. Nawet Mercedes-Benz AG, znany z czarnych dużych limuzyn, spieszy się z produkcją nowego modelu, którego długość będzie równa szerokości wcześniejszych modeli. Te choćby przykłady świadczą, że firmy europejskie widzą przyszłość dla minisamochodów. Pisze o tym Audrey Choi na łamach "The Wall Street Journal Europe" z 25 kwietnia.
Samochodowe maluchy stanowią na razie znikomą część rynku, w ub. r. sprzedano ich w Europie zaledwie 4, 8 proc. Specjaliści z dziedziny przemysłu samochodowego przewidują, że to się zmieni. Zatłoczone miasta, droga benzyna, rosnące zatrucie środowiska i perspektywa przepisów europejskich sprzyjających lub nawet wprowadzających obowiązek budowania mniejszych, czystszych pojazdów oznaczają duży wzrost sektora miniaut.
Długość 2, 5 m
-- Zwykła konieczność zmusiła nas do rozszerzenia gamy i odejścia od produkowania wyłącznie luksusowych krążowników szos -- wyjaśnia Dieter Ziesche z zarządu Mercedesa powody decyzji związania się firmy z wynalazcą zegarka Swatch, Nicolasem...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta