Konsument nie rozróżni marki
Zasadniczą funkcją znaku towarowego jest oznaczenie pochodzenia towaru i usługi. Powinien on umożliwić ich rozróżnianie. Aby spełnił swą funkcję w obrocie gospodarczym, musi gwarantować, iż wszystkie towary i usługi nim oznaczone pochodzą z jednej firmy, która kontroluje i odpowiada za ich jakość.
Ochrona znaku towarowego jest całkowita i bezwzględna, kiedy znak i produkty są identyczne. Gdy w grę wchodzą tylko podobieństwa, warunkiem ochrony znaku jest ryzyko wprowadzenia w błąd.
Analizy podobieństwaPojęcie ryzyka wprowadzenia w błąd było wielokrotnie i szeroko interpretowane w orzecznictwie Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości i Trybunału Pierwszej Instancji oraz w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta