Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Chcesz mieć gazetę -- wyciągaj (gruby) portfel

26 maja 1995 | Media, Internet | MU

Cena wejścia na rynek prasowy

Chcesz mieć gazetę -- wyciągaj (gruby) portfel

Koszty półrocznej promocji czasopisma przekraczają na ogół 1 mln nowych złotych. Cena kampanii prowadzonej z wielkim rozmachem, takiej np. jak kobiecych tygodników promowanych przez niemieckie koncerny, według ostrożnych szacunków, sięgają 5 mln i więcej.

Ani wydawcy, ani agencje reklamowe nie zdradzają sum, które przeznaczane są na kampanie reklamowe. Nie mają takiego obowiązku, jak też specjalnego w tym interesu. W przypadku ewentualnej klapy wychodzi przecież, że pieniądze wyrzucają w błoto.

Pięć stopni badań

Szefowie badającej rynek firmy SMG/ KRC twierdzą, że teraz już nikt bez porządnych badań wejść na rynek z nowym czasopismem się nie odważy.

-- Wyróżniłbym pięć stopni standardowych badań rynku przy wprowadzaniu nowego produktu prasowego -- mówi Krzysztof Kruszewski, dyrektor SMG/ KRC Poland.

1. Rozpoczyna się od sondażu sprawdzającego dość szeroko scenę czytelniczą. Bada się np. to, czy istnieją na rynku jakieś luki, czy są grupy, które nie mają odpowiednio zaspokojonych potrzeb, także w przypadku, gdy istniejące już tytuły ich nie zadowalają.

-- Ma to na celu, mówiąc krótko,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 489

Spis treści
Zamów abonament