Chcesz mieć gazetę -- wyciągaj (gruby) portfel
Cena wejścia na rynek prasowy
Chcesz mieć gazetę -- wyciągaj (gruby) portfel
Koszty półrocznej promocji czasopisma przekraczają na ogół 1 mln nowych złotych. Cena kampanii prowadzonej z wielkim rozmachem, takiej np. jak kobiecych tygodników promowanych przez niemieckie koncerny, według ostrożnych szacunków, sięgają 5 mln i więcej.
Ani wydawcy, ani agencje reklamowe nie zdradzają sum, które przeznaczane są na kampanie reklamowe. Nie mają takiego obowiązku, jak też specjalnego w tym interesu. W przypadku ewentualnej klapy wychodzi przecież, że pieniądze wyrzucają w błoto.
Pięć stopni badań
Szefowie badającej rynek firmy SMG/ KRC twierdzą, że teraz już nikt bez porządnych badań wejść na rynek z nowym czasopismem się nie odważy.
-- Wyróżniłbym pięć stopni standardowych badań rynku przy wprowadzaniu nowego produktu prasowego -- mówi Krzysztof Kruszewski, dyrektor SMG/ KRC Poland.
1. Rozpoczyna się od sondażu sprawdzającego dość szeroko scenę czytelniczą. Bada się np. to, czy istnieją na rynku jakieś luki, czy są grupy, które nie mają odpowiednio zaspokojonych potrzeb, także w przypadku, gdy istniejące już tytuły ich nie zadowalają.
-- Ma to na celu, mówiąc krótko,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta