Etyka uzupełni prawo
Taki billboard pojawił się w Poznaniu. Miał zachęcać do zakupów w miejscowym sklepie z artykułami RTV i AGD. Część mieszkańców miasta zareagowała oburzeniem. Ich zdaniem reklama nawiązywała do ataku na World Trade Center. Po skargach Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zlecił sondaż społeczny. Dokładnie połowie badanych billboard skojarzył się z tragedią 11 września 2001 r. Aż 37 proc. respondentów uznało, że reklama ta powinna być zabroniona.
Podobne kontrowersje budzi reklama Media Markt z hasłem: "Nie dla idiotów". 46 proc. ankietowanych ocenia, że hasło to obraża ich lub może obrażać inne osoby.
Potrzebne autoregulacjeObydwie reklamy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta