Postaraj się o zezwolenie lub umów się z sąsiadem
Pas drogowy trzeba zająć zwłaszcza wtedy, gdy gmach znajduje się w pierzei ulicy, gdy nie ma miejsca na usytuowanie placu budowy na zapleczu albo gdy trzeba zbudować parking lub podjazd. To spore utrudnienie dla inwestora, bo oznacza, że musi on uzyskać zezwolenie na zajęcie pasa drogowego zgodnie z rozporządzeniem określającym warunki udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (DzU z 2004 r. nr 140, poz. 1481).
Do wniosku trzeba dołączyć plik dokumentów i to takich, które dotyczą wręcz projektów wykonawczych (zarządca może wymagać np. harmonogramu robót prowadzonych w pasie drogowym - taki harmonogram opracowuje nie projektant, a dopiero kierownik budowy).
Zarządca może natomiast zaproponować trudne do przyjęcia warunki, a nawet odmówić zajęcia pasa. Za zajęcie pasa drogowego trzeba zapłacić. Zasady i maksymalne stawki opłat określa art. 40 ustawy o drogach publicznych, a dla dróg, którymi...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta