Jak działa mózg w sklepie
Jest to osiągnięcie, na które długo czekali specjaliści od neuromarketingu - nowej dziedziny wiedzy, która do walki o polepszenie wyników sprzedaży zaprzęga zdobycze techniki medycznej.
Naukowcy brytyjscy i amerykańscy przeprowadzili następujące doświadczenie. Podawali ludziom soki z różnych owoców i warzyw. Notowali, który sok kto lubi najbardziej, a który pije ze wstrętem. Jednocześnie wyświetlali na ekranie komputera różne figury geometryczne. Każdej figurze odpowiadał inny sok. Sami badani nie byli tego świadomi, bo nie powiedziano im o tym, tylko dla niepoznaki kazano odpowiadać na pytanie, z której strony ekranu figura się pojawia.
U nieświadomych niczego ochotników wytworzyły się odruchy warunkowe. Ich mózgi kojarzyły figury geometryczne ze smakami.
Wtedy nastąpiła kluczowa część eksperymentu. Naukowcy przestali...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta