Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kodeksy i festiwale

05 lipca 1995 | Media, Internet | IZ

Klub dyrektorów kreacyjnych

Kodeksy i festiwale

Reklama wymaga kontroli nad jej kształtem artystycznym: ze względu na klienta, który oczekuje wyjątkowej kampanii mającej wyróżnić jego produkt spośród innych, oraz ze względu na odbiorcę, który ma coraz wyższe oczekiwania. Kontrolę mogą sprawować jedynie osoby mające realny wpływ na kształt projektów reklamowych.

Funkcję "opiekuna artystycznego" polskich dokonań w dziedzinie reklamy objął utworzony w tym roku Klub Dyrektorów Kreacyjnych. Jest to organizacja podobna do działających od wielu lat w krajach zachodnich Art Directors Clubs. Ich działalność polega głównie na wymianie doświadczeń, organizowaniu wspólnych szkoleń dla pracowników, bardziej lub mniej elitarnych festiwali, finansowaniu wykładów dla dostawców oraz publikowaniu wszystkich zgłoszeń do nagrody Klubu. W wielu krajach kluby ustanawiają, wróżnym stopniu sformalizowane, kodeksy wewnętrzne, które pomagają ustalać m. in. zasady współdziałania między adekwatnymi działami w agencjach czy zasady rekrutacji pracowników.

Polski klub ma już listę założycieli i przygotowany statut. Jego prezesem został Marcin Mroszczak, dyrektor kreacyjny w agencji Corporate Profiles. Pierwszym dowodem uznania...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 522

Spis treści
Zamów abonament