Obiektywność razy niezależność
"Consumer Reports" -- pismo amerykańskiego konsumenta
Obiektywność razy niezależność
Tadeusz Wójciak z Buffalo
W świecie wolnej prasy jest to czasopismo bez wątpienia najbardziej niezależne. Nie utrzymuje się z reklam, nie zamieszcza ani jednego ogłoszenia sponsorowanego przez innych. Steruje jednak rynkiem konsumenckim w USA i na świecie w sposób potężny i rygorystyczny. Jako obiektywny doradca mówiący konsumentowi wprost, co na rynku jest dobre, a co złe, wzbudza niepokój i protesty wśród wielu producentów towarów i usług. Jest także czystą, bezpłatną reklamą tych dóbr, które w wyniku drobiazgowych testów porównawczych plasują się na pierwszych miejscach tabel rankingowych miesięcznika "Consumer Reports".
Są tacy Amerykanie, którzy nie wydadzą stu dolarów bez zasięgnięcia porady "CR". Jego zszywki są najczęściej poszukiwaną pozycją w bibliotekach publicznych. Duża część społeczeństwa amerykańskiego steruje swym wyborem podczas robienia zakupów pod wpływem studiowanych w "CR" tabel jakości produktów. Czasopismo jest ostatnią instancją w łańcuchu informacji o produktach odbieranych z różnych źródeł, stanowi środek łagodzący na działanie reklamy telewizyjnej, ajakże często -- w przypadku wyrobu uplasowanego w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta