Pociągi pod specjalnym nadzorem
Pociągi pod specjalnym nadzorem
"(. .. ) zarobku na konie nie ma, bo teraz mamy takie małe koleje, które odebrały nam wszystkie zarobki (...) " -- donosił "Katolik" 3 lutego 1890 r. Obecna sytuacja Górnośląskich Kolei Wąskotorowych, o których pisał autor cytowanego tekstu, zmieniła się zdecydowanie na niekorzyść ciuchci. Rachunek ekonomiczny dowodzi bezwzględnie, że do działalności GKW trzeba dokładać. Ostatni rozkładowy pociąg pasażerski wyruszył z Gliwic Śródmieścia do Rud Raciborskich 3 listopada 1991 r. W tej sytuacji swojej szansy GKW, podobnie jak wiele innych wąskotorówek, zaczęły szukać w turystyce.
Zaczęto oferować pociągi specjalne na zamówienie. Najczęściej korzystają z nich entuzjaści kolejnictwa, ale także szkoły i zakłady pracy. Do wyboru jest około 150 km tras łączących Rudy, Gliwice, Zabrze, Bytom, Chorzów, Katowice, Tarnowskie Gpóry i Miasteczko Śl. W lecie wyrusza na szlak pociąg turystyczny -- "Bytomka" kursuje do Miasteczka Śl. , nad piękny zalew Chechło.
Przystanek Bytom Wąsk. , sąsiaduje ze stacją normalnotorową, wejście od ulicy Zabrzańskiej. Przygotowano dwa rozkłady. Świąteczny, na soboty, niedziele i święta przewiduje cztery pociągi. Odjeżdżają o 9. 00, 11. 40, 14. 30 i 17. 10. Oferta na pozostałe dni jest nieco skromniejsza. Składy wyruszają o 9. 00, 11. 50 i 14. 50. Rozkład...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta