Podzielili się, aby się łączyć
Polski Handel Spożywczy SA
Podzielili się, aby się łączyć
Michał Krawczyński, prezes zarządu spółki Polski Handel Spożywczy pokazuje artykuł o "Społem", jaki ukazał się w specjalistycznej prasie. Społem jest od lat naturalnym konkurentem dla PHS SA, toteż wszelkie informacje o konkurencji są dokładnie w PHS SA analizowane.
-- Właśnie tego chcemy uniknąć. Społem najpierw się podzieliło, a teraz chce z powrotem jedności. Po co mamy tracić czas na podobne doświadczenia?
Prezes Krawczyński nie bez powodu mówi o stracie czasu. Konkurencja ze strony wkraczających do Polski zagranicznych sieci handlowych nie pozostawia wiele miejsca na eksperymenty. Decentralizacja, jak doświadczyła część dużych polskich firm, nie jest tu najskuteczniejszą obroną przed konkurencją; w pojedynkę trudno wygrać z Macro czy Globi. Stąd też celem zarządu PHS SA jest integracja sieci handlowej, co z kolei jest tendencją akurat odwrotną do nadziei części załogi, przywiązanej do hasła "małe jest piękne".
Handel na minusie
PHS jako Przedsiębiorstwo Hurtu Spożywczego żyło w Polsce dostatnio z rozdzielania statków ryżu i pociągów cukru. Firma dłuższy czas pozostawała poza nurtem prywatyzacji. W latach 1990-1992 jedyną oznaką zmian było wydzielanie się poszczególnych oddziałów, co znacznie zredukowało liczbę...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta