Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak odróżnić reprezentację od wydatków reklamowych

18 stycznia 2007 | Dobra firma | RD

WYDATKI WYŁĄCZONE Z KOSZTÓW PODATKOW YCH Jak odróżnić reprezentację od wydatków reklamowych Wydatki na reprezentację nie są kosztem podatkowym. Wydatki na reklamę są nim w całości. Jak odróżnić oba rodzaje kosztów? W praktyce może to być bardzo trudne

Do końca 2006 r. za koszty uzyskania przychodów nie uznawało się kosztów reprezentacji i reklamy w części przekraczającej 0,25 proc. przychodów, chyba że reklama była prowadzona w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny sposób. Jednocześnie wydatki na reprezentację i reklamę musiały spełniać ogólne warunki umożliwiające zaliczenie ich do kosztów podatkowych. Kosztami takimi były bowiem tylko koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów, z wyjątkiem wymienionych wart. 16 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (updop) i art. 23 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (updof).

Od 1 stycznia 2007 r. nie uznaje się za koszty podatkowe kosztów reprezentacji, w szczególności poniesionych na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych (art. 16 ust. 1 pkt 28 updop i art. 23 ust. 1 pkt 23 updof ). Wydatki na reklamę mogą być natomiast zaliczane do kosztów w całości i to niezależnie od tego, czy reklama ma charakter publiczny, czy niepubliczny.

Dodajmy, że zmieniła się też ogólna definicja...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 4044

Spis treści

Ekonomia

"Film" może zmienić właściciela
Akcje Hutmena za długi
Alchemia chce kupić dwie spółki
Autostradę A1 zbuduje państwo
Axel Springer i Polsat zwlekają z wnioskiem do UOKiK
BA: załoga za strajkiem
Biedronek jest już prawie tysiąc
Boeing wyprzedził Airbusa
Bumar: samoloty dla irackiej armii
Cegielski może trafić na giełdę
Ciężkie czasy dla operatorów
Cytat dnia
Czekając na nowego szefa Orlenu
Czy fiskus będzie musiał oddać akcyzę podatnikom
Czy rosnące pensje podniosą ceny
Dobra sprzedaż elektroniki
Dodatki nie są dla wszystkich
EBOR nadal na Białorusi
EI sprzeda przez giełdę kilka spółek
Giełdy
Internet z Tele2
Inwestorzy uwierzyli w mikroprocesory
JP Morgan zarabia krocie
KGHM przyjął nowy plan finansowy
Kadry
Kolejne sklepy Gino Rossi
Kto będzie następcą Cezarego Banasińskiego
Maspex: przychody najwyższe w historii
Mediarun przejął Medialink
Miedź tanieje, bo jej zapasy są duże
Mini-BPH za 1 - 1,5 mld euro
Mięsne negocjacje
Mniejsze limity
Nasze prawo jest zbieżne z unijnymi przepisami
Nie będzie jednej superagencji
Nowy VAT nie zaszkodzi Niemcom
PKN Orlen: umowa na 18 mld zł
Pieniądze ze Stadionu Dziesięciolecia na warszawski Służewiec
Podział łupów, czyli wymiana prezesów
Polskie zabiegi o algierski gaz
Przedsiębiorcy sprzedali w 2006 roku faktury za 20 mld zł
Przybyło mieszkań
Puławy: akcje dla pracowników
Roman Karkosik nie chce ogłosić wezwania na Boryszew
Rosja: diamenty i kruszce bez ograniczeń
SPÓŁKI GIEŁDOWE
Samorządy mają kłopoty z inwestycjami
Sony Ericsson: potrójny zysk
Spinetta rezygnuje z Alitalii
Stabilna inflacja
Strajk groźny dla kopalni
Surowce hamują wzrost
Są chętni na akcje BOŚ
VW: proces w Brunszwiku
W USA tak dobrze dawno nie było
Wielki popyt na obligacje pomógł złotemu
Wkrótce 50 dolarów za baryłkę ropy?
Wkrótce tańsze zamienniki drogich leków
Wzrost Monnari
Z optymizmem o przyszłości notowań
Za dwa lata niższe podatki
Znalazły się miliardy na informatyzację
Złoty słabszy o grosz
Żubrówka i Absolwent coraz bliżej pożegnania z giełdą
Zamów abonament