W żywiole
potrafi się palić przez 30 sekund na całym ciele i sam się ugasić. Nawet wśród kaskaderów to rzadka umiejętność Kaskaderzy nie tylko wykonują cyrkowe ewolucje, ale pilnują też, aby aktorzy nie zrobili sobie na planie krzywdy. - Scenę‚ w której kobieta policzkuje mężczyznę, można rozegrać na dwa sposoby. Specjalista ułoży aktorce rękę, a aktorowi pokaże ruch głowy po markowanym ciosie albo aktorka naprawdę spoliczkuje aktora i ten nie będzie mógł grać do końca dnia przez widoczny odcisk dłoni na twarzy - tłumaczy Pasikowski, który zawsze pracuje z kaskaderem-koordynatorem. - Żaden film nie jest wart kropli prawdziwej krwi, poturbowanego zwierzęcia czy dziewczęcych łez - mówi reżyser. Swoje filmy robi zwykle ze Zbyszkiem Modejem alias Mołkiem. Bo on nie tylko umie rzucić się na głowę ze schodów, ale zaraz wstaje, otrzepuje się i rzuca ponownie. Lepiej niż poprzednio. Również Michał Żebrowski wśród polskich kaskaderów najbardziej ceni Modeja. - To kaskader-koordynator na światowym poziomie. Wiele się od niego nauczyłem. Poza tym Zbyszek, dublując aktora, potrafi zagrać - dodaje Żebrowski‚ który znany jest z tego‚ że...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta