Supermarkety przegrywają sprawy o opłaty półkowe
Producenci, którzy chcą, by ich towary znalazły się w ofercie sieci handlowych, często muszą zapłacić tzw. półkowe. To niejedyna opłata, jaką pobierają od nich sieci.
W umowach określających dostawę towarów obciąża się ich także często bonusami, upustami oraz opłatami za: usługi marketingowe, reklamowe z tytułu otwarcia kolejnego sklepu w sieci, umieszczenie zdjęcia produktu w gazetce reklamowej, postawienie towaru w centralnej alei sklepu.
- Tych opłat jest ponad trzydzieści. Średnio sieć potrąca dostawcy od 20 do 30 proc. obrotu danym towarem - mówi Leszek Kawski, dyrektor generalny Krajowej Rady Drobiarstwa Izby Gospodarczej.
- Prawie za wszystko biorą, nie wyceniają jedynie powietrza - ironizuje Waldemar Broś, wiceprezes Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich.
Pobieranie opłat to zdaniem Kawskiego łamanie prawa. Potwierdza to Sąd Najwyższy w swoim wyroku....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta