Jak się promować w zgodzie z prawem
Jako sprzeczne z prawem kwestionowane bywają najczęściej reklamy wykorzystywane w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, a nie np. reklamy polityczne czy społeczne. Ustawa z 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (DzU nr 47, poz. 211, z późn. zm.) wskazuje, które działania firm mogą zostać potraktowane jako czyny nieuczciwej konkurencji w reklamie. Jest to jednak katalog otwarty, wskazujący przykładowe kategorie naruszeń. Tak więc ostatecznie to sąd ocenia w indywidualnej sprawie, czy dana reklama jest zgodna z prawem, czy nie. Czynu nieuczciwej konkurencji dopuszcza się nie tylko przedsiębiorca, którego produkty nieuczciwa reklama promuje, ale również agencja reklamowa lub inny przedsiębiorca, którzy daną reklamę opracowali. Grozi za to nie tylko odpowiedzialność cywilna (np. możliwość domagania się odszkodowania przez konkurenta), ale również karna (kara aresztu lub grzywny).
Zgodnie z prawem i obyczajamiPrzedsiębiorcy muszą pamiętać, że jako czyn nieuczciwej konkurencji traktowana jest m.in....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta