Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak się promować w zgodzie z prawem

08 maja 2007 | Dobra firma | EU

NIE MOŻNA UCHYBIAĆ PRZEPISOM, DOBRYM OBYCZAJOM ANI GODNOŚCI CZŁOWIEKA Jak się promować w zgodzie z prawem Przedsiębiorcy promujący swoje produkty muszą dbać o to, aby ich reklamy były zgodne z prawem i przede wszystkim nie wprowadzały klientów w błąd. W przeciwnym razie mogą narazić się na zarzut popełnienia czynu nieuczciwej konkurencji

Jako sprzeczne z prawem kwestionowane bywają najczęściej reklamy wykorzystywane w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, a nie np. reklamy polityczne czy społeczne. Ustawa z 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (DzU nr 47, poz. 211, z późn. zm.) wskazuje, które działania firm mogą zostać potraktowane jako czyny nieuczciwej konkurencji w reklamie. Jest to jednak katalog otwarty, wskazujący przykładowe kategorie naruszeń. Tak więc ostatecznie to sąd ocenia w indywidualnej sprawie, czy dana reklama jest zgodna z prawem, czy nie. Czynu nieuczciwej konkurencji dopuszcza się nie tylko przedsiębiorca, którego produkty nieuczciwa reklama promuje, ale również agencja reklamowa lub inny przedsiębiorca, którzy daną reklamę opracowali. Grozi za to nie tylko odpowiedzialność cywilna (np. możliwość domagania się odszkodowania przez konkurenta), ale również karna (kara aresztu lub grzywny).

Zgodnie z prawem i obyczajami

Przedsiębiorcy muszą pamiętać, że jako czyn nieuczciwej konkurencji traktowana jest m.in....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 4149

Spis treści

Ekonomia

Alcoa chce kupić Alcana
Ambitne plany Secusa
Artman zwiększa sprzedaż
Austriacki deweloper sprzedaje akcje
BGK potroił zysk
Białoruskie rury dla Gazpromu
Bumar targuje offset dla Malezji
Ceny ropy stabilne
Co wahania pogody mają wspólnego ze stopami NBP
Cytat dnia
Czterech do Ruchu
Czwarty fundusz Skarbca
Czy "Życie Warszawy" dla Polskapresse
Deficyt: Bruksela ostrzega Bukareszt
Direct Fly nie lata
Drożej przez Austrię
Europa otwiera furtkę dla tańszych leków
Giełdy
Intersport rozwija sieć sklepów
Izraelski Rafael poprawi pancerz rosomaka
KGHM zarabia coraz więcej
Konkursu na prezesa PKO ciąg dalszy
Kto połknie Mercka
Kto rolnikom da dopłaty?
LaSalle nie na sprzedaż
Mercuria kupiła holenderski terminal
Mniejsze zadłużenie
Nordea zwiększa przychody
Polisy dla aut
Polscy bezrobotni szukają pracy za granicą
Ponad 27 mld zł w Pioneerze
Poważna awaria gazociągu pod Kijowem
Powiększenie grupy Asseco
Protesty pracowników Netii
Resort sam policzy ryby
Rośnie ryzyko silnej korekty
SPÓŁKI GIEŁDOWE
Soki owocowe będą w tym roku na wagę złota
Spadki przy niskich obrotach
Strategia North Coast zaczyna przynosić efekty
Swift bez ręcznego hamulca
W Europie musi być mniej cukru
W górę dzięki giełdzie
Warfama złożyła prospekt
Wierzyciele masowo sprzedawali akcje spółki
Większe zasiewy, mniejsze zbiory
Więźnia zatrudnię od zaraz
Wyniki firmy rozczarowały inwestorów
Zamieszki w Nigerii nie wywindowały ceny ropy
Złoty może się jeszcze umocnić
Zamów abonament