Farmaceutyki pod ścisłą kontrolą
Za reklamę produktu leczniczego uważa się takie działania, które polegają na informowaniu lub zachęcaniu do jego stosowania imają na celu zwiększenie: liczby przepisywanych recept, sprzedaży lub konsumpcji produktów leczniczych. Taka reklama nie musi więc polegać na typowym namawianiu do zakupu. Może to być również informacja o leku, która specjalnie została wyrażona w taki sposób, aby lek się lepiej sprzedawał. Ostatnia nowelizacja prawa farmaceutycznego, która obowiązuje od 1 maja, usunęła zapis, zgodnie z którym reklama miałaby polegać łącznie na "informowaniu i zachęcaniu". Teraz wystarczy, aby było to jedno lub drugie działanie, którego skutkiem jest zwiększenie sprzedaży .
Co jest reklamą...Prawo farmaceutyczne wskazuje na niektóre rodzaje działań, które "w szczególności" są uważane za reklamę leku. Nie jest to więc katalog zamknięty -również inne formy informowania i zachęcania, których zamiarem jest zwiększenie sprzedaży, mogą zostać...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta