Czytelnicy pytają
Czytelnicy pytają
Wykupiłam wycieczkę objazdową po Grecji – zapłaciłam 2700 zł. Niestety, musiałam zrezygnować z wyjazdu 6 dni przed rozpoczęciem imprezy, gdyż ciężko zachorowała moja matka. Sądziłam, że odzyskam przynajmniej część pieniędzy, tymczasem biuro podróży poinformowało mnie, że na tydzień przed wyjazdem potrąca 100 proc. ceny. Czy ma do tego prawo?
Biura podróży nie mogą dokonywać automatycznych potrąceń pobranej przez siebie ceny wycieczki w sytuacji, gdy klient rezygnuje z wyjazdu. Organizatorzy często stosują tzw. widełki – np. ustalają, że w razie rezygnacji 7 dni przed wyjazdem potrącają 100 proc. ceny, natomiast w okresie od 7 do 14 dni – 70 proc. itd. Takie działania są sprzeczne z prawem, co wielokrotnie stwierdzał Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Biuro podróży powinno każdorazowo rozliczyć się z klientem, który odstępuje od umowy i wykazać, jakie koszty uiścił już w związku z organizacją imprezy (np. koszty wcześniejszej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta