Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Informacje

30 czerwca 1993 | Nauka i Technika | NR

Informacje

Do Polski system sprzedaży "Autotak" trafił przed dwoma laty z Argentyny. Kilka tysięcy osób jeździ już samochodami zakupionymi dzięki temu systemowi, kilkadziesiąt tysięcy jest klientami konsorcjum. A jak jest w Argentynie, czy jest to popularna metoda nabycia auta?

-- W Argentynie system sprzedaży konsorcyjnej znany jest od ponad 20 lat i nadal, mimo że spadła inflacja i zarazem oprocentowanie kredytów -- jest to jedna z głównych dróg prowadzących do własnego samochodu. W 1972 r. założyłem, wraz z Pablo Diazem, jedno z pierwszych tego rodzaju konsorcjów w Argentynie. Podpisaliśmy wówczas umowę na sprzedaż samochodów Citroen. Później w tym systemie zaczęły być sprzedawane auta Fiata, Renaulta, Forda, VW i dostawcze Mercedesy. Wszystkie firmy oferujące auta, wszystkie montownie samochodów zaczęły sprzedaż w takim systemie. Dotyczyło to średnio 50 proc. oferowanych aut i taki odsetek utrzymuje się do dzisiaj.

Skąd wziął się pomysł systemu?

-- Konsorcjum, a w ięc zrzeszenie klientów umożliwia kupowanie droższych towarów wówczas, gdy ludzie nie dysponują większą gotówką, a jednocześnie kredyty bankowe są zbyt drogie, w ysoko oprocentowane, by każdy mógł z nich skorzystać. Tworzy się w ięc grupy klientów, którzy systematycznie płacą raty...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 73

Spis treści
Zamów abonament