Śmierć z rury
Śmierć z rury
Samochody, które nadmiernie kopcą i hałasują, mają zniknąć z polskich szos. Od maja tego roku obowiązują, dostosowane do standardów EWG, proekologiczne przepisy. Wiadomo jednak, że przez najbliższe kilka lat nikt nie będzie w stanie ich egzekwować.
Zgodnie z nowymi przepisami zawartośc dwutlenku węgla w spalinach nie może przekraczać 3, 5 proc. Zdaniem Ministerstwa Ochrony Środowiska tego warunku nie spełnia co najmniej 70 proc. samochodów.
Pierwsze informacje o szkodliwości spalin samochodowych nadeszly w latach 50. z Kalifornii. Naukowcy ustalili w ówczas, że w specyficznych w arunkach klimatycznych zjawisko smogu, kwaśnych deszczów i pogorszenie się stanu zdrowia ludności mają ścisły związek ze spalinami motoryzacyjnymi.
Wyziewy, jak na dłoni
Przeciętny samochód wydala rocznie ok. 1 tony spalin zawierających ponad tysiąc trujących związków chemicznych. Dzisiaj naukowcy dokładnie je poznali. W iedzą co uchodzi z rury wydechowej samochodu, znają...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)