Poczęstunek ufundowany przez firmę farmaceutyczną nie zawsze jest reprezentacją
Są to nie tylko ulotki, plakaty i gadżety, ale też wydatki na organizację imprez, podczas których uczestnikom zapewnia się wyżywienie.
Od 1 stycznia br. do kosztów uzyskania przychodów nie można zaliczyć wydatków na reprezentację, w szczególności poniesionych na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, W tym alkoholowych (art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, dalej updop). Natomiast kosztem mogą być wszystkie wydatki na reklamę.
Zmiany w przepisach podatkowych miały wpływ na kwalifikację wydatków reklamowych w firmach farmaceutycznych. Mogły one je rozliczać odmiennie niż inni podatnicy. Zgodnie z obowiązującym do 31 grudnia 2006 r. art. 52 ust. 4 ustawy z 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne (tekst jedn. DzU z 2004 r. nr 53, poz. 533 ze zm.), reklama produktu leczniczego była traktowana jako reklama publiczna w rozumieniu updop. Oznaczało to, że nawet wydatki na reklamę o charakterze niepublicznym mogły być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów w pełnej wysokości. Przepis ten został od 1 stycznia br. usunięty. Nadal jednak wydatki związane z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta